Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Thursday 18 September 2014

Sentosa Villa Taiping



Sentosa Villa Taiping ni actually aku dah lama dah tau tempat ni cuma tak berkesempatan nak pegi, tapi dok dalam list antara tempat-tempat yang nak pegi jugak la, tambah lagi bila kwn aku lieya pegi aritu, tengok memang best jer kalau nak bawak bella ni...  
last week kitorang pegila cuti-cuti malaysia, plan pun seminggu sebelum jer hubby tetiba cakap "mama kat taiping tu tempat apa yang mama cakap best tu?" hubby mmg cam tu la bab-bab cari tempat semua serah kat aku jer dia tukang bayar jer la

dah tunjuk gambar semua dia puas hati suruh aku book, plan nak book untuk 3 hari 2 malam tak dapat sbb full cuti sekolah rupanya tak perasan tak pe la janji dapat semalam pun jadi la the next day tu hubby minta aku book kan kat ipoh jer kbtln dia pun ada hal kt ipoh

jumaat tu dalam kul 9.30 gerak breakfast bagai ikut hubby settlekan keje skit terus gerak ke utara, singgah banyak kali la jugak 

dalam kul 3 tu kitorang sampai taiping baru pasang waze sebab tak tau kat mana villa ni, jenuh jugak la nak cari sebab mmg tak nampak dari luar pun actually dekat jer dengan zoo n taman tasik taiping tu..

 *
 *


so here we're






reception


ni la bilik yang aku booked wooden villa 
memang dah plan nak villa ni nasib baik ada kosong lagi utk jumaat tu



si kecik tu pun excited tengok sini tengok sana..tempat baru kata kan aku siap cakap "bella malam ni kita sleep kat sini tau".. dia pun ok jer :)




masuk bilik snap2 dulu, menikmati pemandangan dulu ni view dari balcony villa kitorang
rasanya untuk wooden villa ni view dari bilik ni yang paling best... kalau korang nak book jangan lupa mintak bilik A001 atau A002 aku dapat belah bawah ok skit ngan anak kecik kan risau jugak kalau ambik belah atas








sampai-sampai disambut oleh turkey kat dari depan tangga bilik sampai la kebelakang dia follow kitorang bella suka la tapi bila turkey tu berbunyi dia takut la jugak sbb bunyi dia kan pelik skit hihii





 gambar dalam villa








 


aku suka bilik air dia ala-ala balinese style, tak licin langsung aku biar je bella mandi sorang dalam tu







ni pic aku snap dari atas katil :)






view from balcony

 
 

 





 
lepak-lepak jap, papa ngan bella tido sekejap.. sbb bella sepanjang jalan tak tido lepas tu baru aktiviti mandi-mandi sungai






2 comments:

  1. bestkan beb cuti2 kat sini...tenang jeeeee....dpt bagi anak2 rase view n suasana kampung2...mandi air terjun yg sejuk gilossss....

    bella dah besar ni syok berjalan beb...sbb die dah paham....jom kite pusing2 tempat best satu malaysia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jommmm hahaha jap kira duit kikiki... haah best kalau honeymoon pun best kan sini, bella suka jer tak meragam apa pun Alhamdullilah la :)

      Delete