Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Thursday 11 September 2014

taska anak

sebut pasal taska anak, dekat-dekat hujung tahun ni semua pakat-pakat pening kepala nak hantar anak kat mana kan? kat opis pun cm tu la.. 

kitorang aritu after balik dari playgroup alimkids tu aku ngan hubby sempat la pegi jenguk taska yang aku kata nak hantar bella tu, after buat appointment dengan owner taska tu aku pegi la
mula-mula dia kata dia tak de, dia akan mintak one of the teacher tunggu aku datang utk tengok-tengok keadaan taska tu, pastu tiba2 dia sms ckp dia tunggu kitorang  datang Alhamdullilah dapat jumpa dengan owner sendiri.. baru puas hati skit kan..

first impression.. i would say, we feel welcome by the owner, both mmg very friendly, taska tu pun bersih cantik..

bella plak once papa dia park jer depan taska bella terus jerit "papa nakkkk cepat cepatt" (sambil pakai kasut cepat2) excited nak masuk dalam taska tu tambah lagi bila nampak ada slide, swing etc..

sempat snap gambar kat luar je bila dah masuk dalam tu dah sembang-sembang semua lupa terus nak snap

macam-macam la aku tanya, sambil-sambil tengok keadaan dalam rumah tu, masuk2 mmg kosong je cuma ada playmat ngan tunnel je kat ruang depan tu, and ada gate dr pintu utama ke ruang tamu, gate dari bawah ke tangga atas, gate dari ruang depan ke bilik air..

Alhamdullilah lepas interview n inspection aku ngan papa setuju dan bayar la deposit 

antara ciri-ciri yang aku rasa aku suka pasal taska ni

1. berdaftar dengan JKM, ada sijil, ikut ratio (pengasuh : baby)

2. guarded & gated area, parents nak masuk pun pakai access card & car sticker

3. kawasan rumah tu tenang ada a fews rumah je area situ mmg tak sibuk, rumah semi D ada playing area

4. taska bersih dan owner pun pembersih

5. bilik tido belah atas asing boys & girls, bawah baby n ada aircond

6.banyak buat learning activities even untuk babies,  ada time untuk belajar (9-11am  2-3years, 11-12 babies)  (selalu update activities anak kat FB)

7. harga berpatutan (RM200 registration, RM300 monthly) lain-lain charge yearly mcm konsert & sukan bayar kemudian




ni pic aku snap masa sampai tu, weekend.. diorang akan basuh n jemur semua bantal selimut n everything



balik dari taska ni until now,  keep on asking her "nak tak dok taska tu?" dia jawab nak

before tido, aku tanya tapi dia tanya kita balik "mama? papa?" aku jawab "mama papa work bella dok taska k, ada friend, ada teacher ada playground" then she said "ok.. tapi bella nak sleep dulu" :p


dia baru 2years 6 months masa aku hantar taska ni nanti

again, aku rasa nak menangis pikir mcm mana dia dok situ from 7 am to 6pm..
 same feeling masa hantar dia kt babysitter 2 years ago, mama yang over.. menangis tak sudah2 malam sebelum hantar tu :(

HOPEFULLY she can survive :) 


**semoga semua dapat cari taska / tadika yang terbaik buat anak-anak

2 comments:

  1. Eh hana pun rasa sebak jugak ni. Tetiba

    Semoga Bella dapat sesuaikan diri dan baik2 aje kt situ ye,

    ReplyDelete