Followers

 Baby Birthday Ticker Ticker

Monday 30 June 2014

cheesecake biskut

dessert hari pertama ramadhan korang apa?

aku disebabkan bahan-bahan semua dah berkurun kat rumah semalam merajinkan diri la buat cheesecake biskut yang orang dok buat sekarang ni sebabkan step dia nampak simple tak yah nak membakar bagai leh la jugak nak buat dengan si kecik tu bergayut kat kaki langsung tak payah la nak membakar2 bagai kan... tu pun aku paksa papa dia jaga sementara aku buat

bahan-bahan:

gambar aku lupa snap so letak gmbr google ni jer erk :)



susu pekat
cheese philadelphia
nestum
deluxe crackers hup seng
(ni susah skit nak cari aku pg aeon pun tak de jumpa kat kedai runcit kat rumah aku)
susu full cream


cara-cara:

1. cheese + susu pekat campurkan dalam mixture pukul sampai kembang ketepikan 
2. rendam susu deluxe cracker dalam susu full cream tu bagi basah-basah skit susun dalam bekas  
3. layerkan campuran cheese + susu tadi nipis-nipis atas biskut tadi nak tebal pun tak pe ikut korang la aku buat nipis2 jer janji tutup semua biskut tu...
4. tabur nestum 
5.ulang balik step yang sama sampai 4 layer ke 5 layer ke ikut citarasa sendiri janji cam tebal skit la nmpk ala2 tinggi kek gitu kan..

6. simpan dalam peti ais 

dah siapp senang jer kan... aku tgk kwn aku buat terliur tak sangka senang nak mampos n sedappp hubby pun ckp "cam tu jer? senang nya " walaupun dia tak suka makan dessert tapi dia ckp sedap, boleh jual... :p 



gambar step by step tak sempat nak snap... gambar ni jer ada yang dah siap 




dengan gambar dah potong



mmg senang dan sedapp sila cuba...

1 comment:

  1. senang nyer..tapi kemalasan melanda..bila lah nak buat sendiri ni..hehe

    ReplyDelete